La primera fase es posa en marxa amb 1.500 abonats, una vintena d’estacions i 150 bicicletes
A finals de gener es doblarà el nombre de vehicles i estacions
El Bicing elèctric ha començat a rodar avui dimarts amb 23 estacions i 150 bicicletes operatives. En aquesta primera prova pilot, que s’estendrà fins a finals de gener, el servei està disponible de forma gratuïta per als primers 1.500 abonats. La nova xarxa de vehicles elèctrics és complementària a l’actual Bicing i està pensada per facilitar els viatges llargs i ascendents.
És una iniciativa inscrita en el marc estratègic de Barcelona Smart City. El nou servei agilitzarà i facilitarà encara més la intermodalitat entre els diferents mitjans de transport públic de la ciutat. El Bicing elèctric neix amb l’objectiu d’arribar a un sector més ampli de la ciutadania, ja que millora l’eficiència del servei actual, facilita els viatges més llargs i ascendents i promociona l’ús d’una mitjà de transport sostenible. El projecte s’ha posat en marxa des de l’Ajuntament amb la intenció d’acabar de consolidar l’ús de la bicicleta a la ciutat. Amb el llançament d’aquesta primera fase de prova es mesurarà l’eficiència i l’aceptació social d’un nou model de bicicleta pública.
Els primers 1.500 afortunats que vulguin donar-se d’alta al Bicing elèctric podran gaudir de l’abonament i la primera mitja hora de franc, fins a la finalització de l’etapa beta. Aquells que no entrin en aquest primer grup d’abonats, podran reservar-se una plaça en la segona fase d’implantació, que s’iniciarà a finals de gener del 2015 amb 46 bicicletes, 300 estacions i una estimació de 4.000 abonats. En aquesta segona fase ja entraran en vigència les tarifes: caldrà ser abonat del Bicing i pagar 15 euros anuals, a més de 45 cèntims per la primera mitja hora i 80 cèntims per les següents fraccions de mitja hora, fins arribar a un màxim de dues hores.
Bona part de les estacions es troben soterrades en pàrquings de la xarxa de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) i en aparcaments privats. Es tracta de mantenir més segures les estacions contra els robatoris i el vandalisme i aconseguir un estlavi important, ja que s’ha evitat la construcció de sistemes de recàrrega energètica al carrer. Només 5 estacions d’entre el total es a la superfície de la ciutat, en diversos punts estratègics.
CARACTERÍSTIQUES DE LA BICICLETA
La bicicleta elèctrica pesa 23 kg i és una de les més lleugeres de tots els serveis de bicicleta elèctrica d’Europa. Pesa només 4 kg més que la bicicleta convencional i disposa d’un canvi de marxes de dues velocitats, podent assolir un màxim de 25 km/h. A més, incorpora un sistema de tres nivells d’assistència en el pedaleig i en l’arrencada. L’autonomia de la bateria, que es carrega amb els mateixos ancoratges de les estacions, permet fer desplaçaments d’uns 30 o 40 km.